-Tynt hår? Håravfall? Tørr hodebunn? Kokosolje! :D

-Jeg vil starte hele dette innlegget med å si følgende:

-Jeg IKKE er sponset av noen  av de merkene jeg snakker om her 🙂

-Dette er produkter jeg rett og slett har snublet over, og som har imponert meg mye,

at jeg bare må dele opplevelsene mine med andre 🙂

__________

-Jeg vet det er mange som har samme problematikk som meg:

-Tørr hodebunn og nordisk-hår utfordringer! 🙂

-Jeg har så lenge jeg kan huske vært plaget av små sår i hodebunnen. Jeg har prøvd diverse kurer opp igjennom, men de små sårene har alltid vært der.

-Jeg led

( -helt riktig. Led, ikke lider 😉

av:

-Tørr-hodebunn-og-sørenklypemeg-nordisk-hår-som-måtte-vaskes-hver-dag-for-å-se-blankt-og-fyldig-ut-og-dermed-ble-det-fort-fett syndromet.

-Jeg syntes også at jeg  mistet mye hår. Vel, man skal jo miste en del hår hver dag så vet ikke om det var så unormalt mye, men dog.

 

( -Er det litt pinlig å snakke om sår i hodebunnen? Um… mjoo… -men har dem ikke lenger, så det så! hihihi 😉

-Vel, en kveld jeg var å snuste rundt på youtube, fant jeg følgende tips:

-Vil du ha vakkert, langt hår som vokser fort?

-Smør inn hår og hodebunn i kokosolje, masser hodebunnen i fire fem minutter og voila!

-Vakkert hår.

-Dette skal de ha gjort i India i alle år påstod de.

– I tillegg til hodebunnsproblemene, har jeg også alltid syntes at håret mitt har vokst sakte. Jeg tenkte at det kan nå alle fall ikke gjøre noen skade å prøve dette.

-Jeg gjorde som de sa i videoen og varmet opp oljen, kokosolje er hard i romstempratur, så jeg setter den i vasken i varmt vann så den smelter. Jeg smurte inn hodebunnen og hadde det i over natten.

-Dette gjentok jeg tre dager på rad ( jeg hadde det i over natten første natten deretter i noen timer på kvelden ) og jeg sverger på Ole, Dole og Doffen:

-Sårene i hodebunnen er borte, hodebunnen føles fantastisk, jeg mister nesten ikke hår lenger, og jeg vet ikke om det er innbilning men jeg synes håret mitt vokser fortere.

-Min mor har hatt akkurat samme erfaringen. Hun mistet utrolig mye hår, men etter hun har begynt med dette mister hun nesten ikke hår lenger.

-Jeg gjentar nå behandlingen når jeg føler at hodebunnen begynner å bli tørr. For meg er det en til to måneder mellom hver gang jeg gjør dette.

-Jeg prøvde andre oljer en periode for å se om de hadde samme effekt ( søt mandelolje, olivenolje og babyolje ), men de virket ikke på meg. Hodebunnen ble tørr og sårene kom tilbake. Det er kun kokosoljen som har hatt denne effekten.

How-to-do-di 🙂

-Sett kokosoljen i varmt vann så den blir flytende.

Jeg har oljen i en glassflaske med tut med hull i. Kjøpte den i en butikk som het noe som : «Søstrene-ett-eller-annet » husker ikke helt navnet på butikken. Den var i alle fall billig. Det husker jeg. Veldig kjekk da jeg kan ha oljen stående i den flasken, og sette den rett  i vasken når jeg skal bruke den. Kokosoljen får du kjøpt i matvare butikken men den er veldig mye billigere på Asia mat her hvor jeg bor i alle fall 🙂

Veldig kjekk sak 🙂

Del opp håret og påfør i hodebunnen del for del

Nå ser dere hvor kjekk denne flasken er. Bare å helle vettu  🙂

-Surr litt  tørkerull rundt hårfestet og halsen.

-Kokosoljen blir helt flytende når den kommer i kontakt med huden,

så på denne måten slipper man søl 🙂

-Sånn. Nå er det bare å gå å skremme kjæresten! Hihi 😉

-La det være i noen timer. Vask håret som vanlig etterpå.

-Bestemmer du deg for å ha det i når du sover, bør du bruke plastfolie over håret.

Da blir det ikke så mye griserier. Ett hånkle over puta er heller ikke dumt 🙂

Og så-gjør-vi-så-når-vi-surrer-vår-plast, surrer-vår-plast

( Melodi; en eller annen julesang jeg ikke husker tittelen på. Hihihi 😉 :

( Sjekk DEN teknikken! Hihi 😉

__________

Og dett var dett for denne gang 🙂

Legg igjen en kommentar

