Betongvegg på 1-2-3! :D

 

Betongvegg på 1-2-3! 😀

-Har du ett rom med denne type strie, eller en eller tapet som henger og slenger

-Er du som meg, drittlei av å pusse opp.

-Orker tanken på å rive ned all den tapeten.

-Og i tillegg ikke er helt stø på tapetsering.

-Vel, da har jeg ett supert tips til deg fra meg.

-Dra på Biltema og kjøp flislim.

Jepp, du hørte riktig. Flislim.

Her er koden for flislimet, eller festemasse som de også kaller det.

-Nød får naken kvinne til å spinne, så da jeg nå etter fire år med oppussing gjør alt for å gjøre ting enklest og billigst mulig, slo det meg en dag at flislim jaggu kunne være løsningen på mitt store problem inne på kontoret mitt.

-Der var det verdens styggeste strietapet, og etter å ha vært igjennom prossessen med å fjerne tapet nede i gangen, fristet ikke dette til gjentagelse.

-Jeg dro heller ned på Biltema og fant meg ferdigblandet flislim.

-Jeg hadde sparkelspader fra før, men har du ikke det, har de det også på Biltema. De trenger en liten og en medium.

-Disse er perfekt. Du bruker en til å grave ut av bøtta med og en til å styke på veggen.

-Du drar først av alt av løs tapet av veggen.

-Dvs, bare det du får løs ved å rive løs med hendene. Hele poenget var jo å gjøre minst mulig 😉

-Da er det bare å smøre flislimet på veggen som om du skulle sparkle veggen.

-Vet du ikke hvordan du sparkler, kan du se en video HER 🙂

-Fra rundt tre minutter ut i videoen viser han hvordan du bruker sparkelspadene. Jeg gikk ikke bare opp og ned, jeg påførte også i sirkelbevegelser. Flislimet er litt andeledes enn sparkel, men prinsippet blir noe av det samme.

-Resultatet blir superkult. Det ser akkurat ut som betong! 😀

-Da er det bare å rulle opp ermene folkens! Hihi 😀

______________________

Legg igjen en kommentar

