Bli kvitt Psoriasis.

-Dette innlegget er dedikert min venninne som har hatt psoriasis i alle år, men som nå skal prøve å rett og slett spise seg frisk.

-Mange  har blitt kvitt psoriasisen på denne måten. Det de sier her, er at har du psoriasis eller eksem, kan du være allergisk mot visse ting du spiser, og at hvis du kutter ut disse tingene kan psoriasisen bli borte.

-Begynner du å spise dette du da mest sannsynlig ikke tåler vil du jo få en allergisk reaksjon igjen i form av eksem eller psoriasis. Du blir ikke kurert, du blir kvitt den.

-Her er først og fremst en video alle med psoriasis burde se:

JtosFcCVepg

-Jeg har selv matintoleranse. Min reaksjon er trøtthet og utmattelse.

-For en seks-syv års tid siden trodde jeg at jeg var utbrendt eller at jeg hadde fått ME.

-Jeg var kronisk trøtt og sliten. Jeg sov hele tiden og orket ikke gjøre noe som helst. Jeg følte meg helt tappet for energi. Det kan nesten ikke beskrives. Det hadde sakte men sikkert blitt værre og værre over noen års tid.

-Jeg fattet ikke hvordan folk klarte å gjøre noe som helst etter de kom hjem fra jobb. At folk orket å dra på trening, eller besøk, eller ut å shoppe var for meg helt uforståelig.

-En dag ringte min søster meg og fortalte hun hadde funnet ut at hun hadde fruktoseintoleranse. Hun hadde tenkt på meg og foreslo at jeg prøvde å gå på hennes diett en stund for å se om det kanskje kunne være maten som skapte problemer for meg også. Jeg var da der at jeg prøvde det som var å prøve så hvorfor ikke. Jeg kuttet ut alt og levde på kun rent kjøtt i en uke.

-Du tror det kanskje ikke, men en ukes tid etter var jeg ute å raket i hagen. Energi som en seksten-åring. Tror det var bare noen måneder etter det jeg begynte med joggingen.

-Det som er litt rart er at det jeg spiser, er så og si det samme som denne karen snakker om.

-Hvis jeg holder meg til dette kostholdet kan jeg spise ting jeg ikke skal ha innimellom uten at det gjør noe. Men begynner jeg å spise mine ikke-matvarer hver dag blir jeg sakte men sikkert forgiftet, for det er en slags gift for meg, og jeg blir slappere og slappere og trøttere og trøttere og mer og mer utmattet. Det kan nesten ikke beskrives. Det er akkurat som noen drar all kraften ut av meg.

-Når jeg slurver med kostholdet klarer jeg så vidt å gå en tur på 10 minutter. Når jeg er flink, som jeg er nå, jogger jeg 2,5 timer på tredemølla ( eller hamsterhjulet om du vil 😉 uten problemer.

-Og igjen, kostholdet går ut på det samme som de snakker om her.

-Her er en annen video:

5arpncAzsyE

-Her er noen av hovedpunktene oversatt ( etter beste evne 😉 til norsk:

-Psoriasis og eksem er mange ganger sett forsvunnet når mennesker blir lagt inn på sykehus og får næring intravinøst. Mat man kan reagere på, er da ute av bildet.

-Psoriasis og eksem er ett resultat av å spise mat vi ikke er utviklet for å spise. For eksempel sukker, oljer og korn.

-Psoriasis og eksem blir verre når man spiser korn, oppdretts-kjøtt og melkeprodukter.

-Så kuren for psoriasis/eksem er enkel:

-Spis rå eller dampede grønnsaker, fisk eller magert vilt-kjøtt som lam og elg. Altså dyr som ikke har spist menneskeprodusert dyrefor.

-Ikke spis:

-Ferdig mat

-Konserveringsmidler

-Soya olje

-Melkeprodukter

-Korn

-Du kan spise:

4-5 mais totillas I stedet for brød pr uke

4-5 bananer pr uke

2 avakadoer pr uke

Vann, kaffe og hvit vin å drikke

-Dette kan du også spise:

-Løk

-Gulerøtter

-Fet fisk som laks og makrell.

-Brokkoli

-Spinat

-Papaya

-Salat

-Ananas til dessert er kjempebra da syren hjelper til med å fordøye maten. Spiser du den før måltidet kan det gjøre at maten smaker mindre pga syren så den bør spises etter.

-Vitamin c forsterker imunsystemet. Jorbær blåbær kiwi, sitron

-Folat sinker aldringprosessen til hudceller: banan, salat, sitron

_______________________________

-Her er enda en video dere bør få med dere:

FSKYQwsu0t8

-Jeg begynte nesten å gråte da jeg så han lille gutten i det første tilfellet her.

-Så denne er til deg venninna mi som jeg er så glad i og som jeg ønsker alt godt pluss litt til. Masse glad i deg. Nå har du alt på ett sted 🙂

Legg igjen en kommentar

