Celulitter-be-gone! :D

 

-Her er min cellulitt-historie:

 ( Neeei, det er ikke bilde av meg ;P )

-Jeg hadde hatt trenings-vegring  ett par års tid, da mye av min energi hadde forsvunnet i ett evinderlig oppussingprosjekt som aldri tok slutt. Lol. Holder enda på, men ser heldivis slutten på galskapen nå. Men det er en annen historie 😉

-En dag jeg hadde gått opp the «bakke of doom» når jeg gikk tur med Lille My, min lille chihiahia, og var mer anpusten enn jeg ønsker å innrømme, tenkte jeg med meg selv at nei, nå var det jaggu på tide å slenge seg i hamsterhjulet igjen 😉

( Kunne produsert litt strøm her kan si 🙂

-Jeg har jogget de siste ti årene, men da med en en lite avbrekk de siste to årene. Nå begynte jeg igjen.

-Da jeg nå startet igjen nå, hadde jeg cellulitter på baksiden av lårene, fremsiden av lårene, rompa, armene og jaggu var det ikke litt på magen også.

-Jeg visste at dette problemet øker med alderen men håpet selvsagt at joggingen i alle fall ville hjelpe.

 Jeg la også om kostholdet mitt.

Jeg gjorde altså følgende:

-Kuttet ut poteter, hvetemel, hvit ris og pasta.

-Kuttet ut alt av ferdigmat.

-Kuttet ut vanlig salt og begynt å bruke Seltinsalt.

-Drakk minst en liter vann om dagen.

-Kuttet ut brus.

-Kuttet ut sukker. Jeg gikk over til Stevia i stedet. Les om Stevia HER 🙂

-Begynt å ha sitron og cayennepepper i drikkevannet mitt

-Drakk en slurk med eple-eddik etter hvert måltid.

-Begynte å jogge.

-Det gikk seriøst ikke mer enn ett par uker så var det ikke en cellulitt å se! Noe sted! Det var rene trolldommen! :O

( Sim slala svosj! Cellulitter far bort! :O )

-Helt seriøst: Ingen celulitter noen steder.

-Ikke på lårene, ikke på rompa, ikke på armene, ikke på magen.

( Og neida. Dette er eller ikke meg 😉

-Du tror nå sikkert at historien er over, at alt endte godt, at prinsen fikk prinsessen, at all is well that ends well, at jeg levde lykkelig og cellulitt-fri resten av mine dager  osv osv,

men NEI….

-På samme tid bestemte jeg meg for å kutte ut melk da det jo ikke er sunt for oss etter vi er ferdig med ammestadiet 😉

-Jeg begynte å drikke soya melk i stedet. Jeg følte meg SUPER sunn! 😀

…Det skulle jeg ALDRI ha gjort….

-BAM! CELLULITT-EKSPLOSJON!!!

…Jeg tuller ikke…

-Jeg så ikke ut.

-Lårene: forsiden og baksiden.

-Rompa.

-Armene.

-Til og med på magen.

-Herrejesus og Maria…

-Jeg vet ikke hvem som var mest fortvilet: Meg eller samboeren!? Lol 😉

-Jeg jogget nå mer enn da jeg startet, kostholdet mitt bestod av kaninfor og viltkjøtt og jeg drakk ett par liter vann om dagen, så hva i all verdens rike var det som skjedde?

-Jeg gikk på yotube for å finne svar.

-På youtube fant jeg en mann hvis budskap var som følger:

-Vil du bli kvitt cellulitter?

-Kutt ut soya!!!!

 

…Oooops…

-And here I was, thinking I was beeing SO healthy…Not…

-Der gikk soyamelken i dass! Ja, ikke i vasken. Den ikke fortjente så god behandling. Den gikk i dass.

-Når jeg kuttet ut soyamelken så jeg sporenstraks bedring.

-Sakte men sikkert forsvant cellulittene, men denne gangen gikk det saaaakte.

-Jeg syntes det var rart da de jo hadde forsvunnet så fort i høst, og jeg nå trente mye mer, og pga allergien levde enda sunnere.

-En kveld var jeg på telefonen med min mor og vi pratet om ditt og datt. Vi snakket bla om eple eddik og hvor bra den hadde fungert som ansiktsvann og hvor overrasket jeg var over hvor små porene min hadde blitt osv.

-Da sier min mor; «Bla-bla-bla, ja den er jo suuuveren hvis du skal bli kvitt noen kilo. Jeg har hørt den skal være bra for cellulitter også bla-bla-bla «….

-Ummm…. «Spol tilbake! Hva sa du???»

-Jeg begynte å legge sammen: 1+1= Hmmmmm…. 2 ?????

DET er sikkert grunnen til at cellulittene forsvant så SINNSYKT fort i høst!! :O

-Selvsagt! Det er det eneste jeg nå ikke har gjort. Fått i meg fruktsyre.

-Jeg sluttet å spise frukt, og å drikke epleeddik og sitronsaft, like etter jeg sluttet med soyamelken. Jeg hadde begynt å reagere allergisk mot noe jeg ikke visste hva var, så da kuttet jeg alt som jeg ikke var sikker på om kunne fremkalle en allergisk reaksjon.

-I found the missing link: Fruktsyre…

-Jeg rotet rundt på youtube igjen og fant en video som lister opp hemligheten til en cellulitt fri tilværelse:

_____________

-Drikk masse vann.

Jeg drikker minst en liter vann om dagen. Hvis urinen din er mørk i fargen, drikker du for lite vann.

-Minimer inntaket av salt.

-Salt er fullt av natrium som er en storårsak til dannelsen av cellulitter. Jeg gikk over til Seltin i stedet for vanlig salt da dette har 50% av natriuminnholdet til vanlig salt.

-Spis grønnsaker, fisk og magert kjøtt.

-Tren/beveg deg.

-B12 vitaminer.

-Hun i videoen mente at B12 vitaminer skulle hjelpe på å bli kvitt cellulitter, så har du mye cellulitter kan det være en ide å få legen din til å sjekke om du trenger B12 tilskudd. Hun i videoen hadde for lave verdier så hun så stor forskjell da hun fikk tilskudd av dette.

-Spis mat som inneholder kalium.

-Frukt er en god kilde.

-Fruktsyrer, eller fruktens kaliuminnhold, hjelper til med å løse opp og skylle ut fettlagerene som er cellulitter.

_______________

-Når jeg begynte å drikke eple eddik og sitron igjen i tillegg til å spise minst en banan om dagen,

så jeg med en gang en stor forbedring på cellulittene.

-Naturlige kaliumkilder:

-Frukt og grønnsaker (særlig bananer, melon, tørket frukt, avokado, rosenkål)

-Noen kornprodukt, nøtter og frø

-Fisk og kjøtt

-Kokevann fra kjøtt, fisk og grønnsaker

-Jeg begynte da å spise minst en banan hver dag, da denne er proppfull av kalium.

-Jeg drakk en kopp te med presset sitron saft og litt cayennepepper (1/4 ts) hver morgen, og jeg hadde 2 ss eple eddik i vannflasken min sammen med litt lønnesirup, hver morgen og hver kveld.

-Jeg drakk også bittelitt eple eddik etter hvert måltid( Da snakker vi bare en halv ts kanskje ).

( Eple eddiken bør blandes ut, da den i ren form kan skade slimhinnen i spiserøret og emaljen på tennenne, om du drikker den ren over lang tid )

Og volia! 😀

-Da er det bare en ting til å fortelle:

-Når du leser dette, danser jeg rundt i stua i bare g-strengen,

og gruer meg ikke lenger til sommeren! 😀

__________________________

Legg igjen en kommentar

