Den hele lårhals hemmelighet! :D

-Ok. Hør her folkens. Var ute å gikk tur med Lille My.

( Lille My i kjent stil i gata. Nesa ned, rompa opp )

-Oppe i bakken kommer hun som bor i huset barna i gata beskriver som palasset gående. Hun har en fantastisk Collie (Lassi 😉 som heter Caktus.

-Vi kom i prat om ditt og datt som vi alltid gjør. Temaene går alt fra Elefanter til reisemål.

-Hun unnskyldte plutselig skotøyet sitt og jeg ser ned. Der ser jeg hun hadde dratt noe som viste seg å være leggvarmere utenpå støvelettene sine.

-Hun fortalte at hun hadde fått rådet av en gammel vis herremann.

-Hun hadde motvillig prøvd pigger uten særlig hell. De fungerer dårlig på de aller fleste fører her til lands.

 realities of running on ice

-Som jeg, hadde hun måttet krype til korset å kjøpe pigger etter hun opptil flere ganger hadde falt på ryggen så det sang i bakken ned mot der jeg bor.

( The bakke of doom )

-Vi vil jo helst ikke dra de der på føttene. Det er noe med pigger som bare oser pensjonist.

-Også fungerer de i tillegg heller dårlig. Men dette så ut til å fungere fortalte hun.

-Jeg sprang (eller mer korrekt, sneeek meg langs veikanten der det er best feste) hjem, og gravde frem leggvarmerne jeg hadde kjøpt ett år tilbake og aldri brukt. Tredde de utenpå støvelettene og voila:

( Der fikk endelig leggvarmerene en misjon i livet )

-Ut på tur bar det igjen.

( Fakta: Det er seriøst vanskelig å ta bild av en hund på tur )

-My fikk to turer på rappen der. Og Eureaka!

-Det er det råeste jeg har vært borti. Nå kunne jeg virkelig lange ut!

-Nå for tiden spretter jeg bortover som en gazelle på glatta!

-Dette sitter som støpt! Beste rådet på lenge!! 😀 😀

-Så  stoOOor takk til den gamle vise konen.

-Leggvarmerne får nå gjort nytte for seg, jeg kan unngå pensjonistpiggene noen år til og sparer penger på uunngåelige kiropraktor-regninger!

-It´s a win-win-win! 😀

-Bare en ting til å si;

-Stuuup ned i sokkeskuffen og grav opp de gamle sokkene du fikk av tante til jul for hundrede gang, eller leggvarmerene du ikke helt følte deg komfortabel med å gå med.

-Dra de over skoene dine.

-Da kan du som meg, danse på isen!

 -Det er som de sier, det finnes ikke dårlig vær, bare dårlige klær.

-Ja, eller skotøy i dette tilfellet 😉

Legg igjen en kommentar

