DIY Porestrips, eller: Sorte-prikker-be-gone! ;D

-Jeg så en reklame for ett nytt hudorm/sorte prikker middel her om dagen.

-Det vittige var at dette så mistenklig ut som en oppskrift jeg fant på youtube for noen måneder siden.

strips

-Har ikke kjøpt pore-strips siden. Fungerer i alle fall helt suverent på meg, og best av alt;

-Nesten gratis! 😀

Du trenger:

-1 ss Melk

-1 ss Gelatinpulver

( Jeg har prøvd med laktosefri og havremelk også, og det gikk fint )

How-to-do-di 🙂

-Bland melk og pulver sammen ( skal bli litt klumpete )

-Varm opp. 10 sekunder i microbølgeovnen.

( Hvis du bruker ovnen som meg, da jeg ikke har micro akkurat nå, varmer du blandingen bare fort opp og drar den av plata med en gang )

( Blandingen ser sånn ca sånn ut når den er ferdig. Den blir tykk og flytende )

-Påfør der hvor du pleier å bruke strips.

-Jeg påfører i T-sonen og litt på haken.

( Det er lettest med en pensel av noe slag, men du kan bruke baksiden av en teskje, eller rett og slett fingrene hvis du ikke har noe annet for tilfellet )

( Påfør der hvor du har behov for det )

-La blandingen stivne. Ikke sikker på tiden her, men ca 15 min.

( Husk å ikke smile mens den stivner 😉

-Plukk opp ene hjørnet og riv av som du ville ett plaster eller en voks stripe.

( Pull! Hihi 😉

-Voila!

-Dette fungerer like bra som strips på meg i alle fall, jeg kan påføre det der hvor jeg trenger det, også koster det close to nothing! 😀

 ( Jeg prøvde å bruke det istedet for voks en gang, og det funket også! 😀 )

_________________

Legg igjen en kommentar

