Ja, jeg er en hamster.

 

Ja, jeg er en hamster.

-Jeg er gal.

-Jeg liker å jogge, så jeg har etterhvert skjønt at jeg er gal.

-Vel, når sant skal sies så hadde jeg sett på meg selv som gal for en seks år tid siden.


-Springe rundt omkring uten mål og mening?

-Eller på en tredemølle som en annen hamster?

-Jeg skjønte virkelig ikke poenget.

-Jeg haaaatet å jogge. Kjedeligste jeg visste.

-Jeg hadde en periode av livet mitt noen sinnsyke ryggsmerter.

-Du kan lese min historie om veien ut av smertehelvete HER 🙂

-Disse plagene førte meg til både fysioterapauter, manuellterapeuter og kiropraktorer som alle var enige om en ting:

-Jogging var tingen for meg.

-Jeg begynte derfor motvillig å jogge, men ble etterhvert helt hekta.

-Ti år etter, er jogging enda min favoritt trenings form 🙂

-Vel, nå skal jeg ikke skryte på meg for meget. Jeg klarer ikke springe ute,

ikke gatelangs, og heller ikke i skogen som andre med-joggere synes er så fantastisk.

-Nope. Not me, eller, ikke meg på norsk.

Jeg er en; tredemølle-jogger.


-Hvorfor? Spør du sikkert nå.

-Vel. Det er noen kriterier som må oppfylles:

-Først og fremst må jeg ha musikk.

-Klarer ikke ett skritt uten musikk.

-Kan jogge i over to timer med, sliter med fem minutter uten.

-Det være får-adrenalinet-til-å-koke-musikk eller

nå-må-jeg-bare-danse-fordi-denne-låta-får-meg-i-sinnsykt-godt-humør-musikk.

     

-Jeg må ha headset så jeg kan ha volumet på FULLT.

-Liker dårlig å høre min egen pust. Hysterisk demotiverende.

-Tilbake til:

-Hvorfor tredemølle, og ikke ute i guds frie natur, eller i traffiken, som jo ofte er det eneste alternativet for folk flest?

-Vel, når jeg jogger på tredemølla, trenger jeg ikke tenke på hvor jeg setter føttene,

-eller passe på at jeg ikke blir påkjørt av bussen.

-Jeg kan blokke alle tanker ute og la musikken drive meg.

-Blir nesten litt meditasjon over det hele.


-Det eneste jeg tenker på er mitt neste delmål.

-For det må jeg ha.

 

-Disse delmålene kan være alt fra;

«etter 20 min får jeg ta av meg jakka», til at

jeg setter opp og ned hastigheten eller stigningen etter så og så mange minutter.


-Fungerer på meg. Sånne ting er jo individuelt.

-Så summa summarum så kan jeg altså:

-Tømme hodet for tanker.

-Høre på sinnsykt kul musikk så høyt jeg bare vil uten å få politiet på døra.


-Jeg kan følge direkte med på hvor langt jeg har løpt og hvor fort jeg løper.


-Og sist men slettes ikke minst, hvor mange søte små kalorier jeg har jaget på dør.

-Det blir for meg også litt spill over det hele.

 -Jeg konkurrerer med meg selv, og prøver stadig å overgå min største konkurrent.

-Meg.


  

-Når jeg kan se hva jeg har prestert så direkte, blir det lettere å presse seg bare litt til for hver gang vi (jeg mot meg) tar en økt.


-En annen grunn er laaaatskap.

-MIn gode venninne April, opplyste meg om at når jeg jogger, får jeg trent hele kroppen i en smæle! 😀

-Da ble jeg en STOR fan av treningsformen Hihihi ;P

_________________

-Når jeg er ferdig med jogge økten min har jeg en yoga rutine jeg gjør.

-Dette gjør jeg for å tøye ut etter løpeturen, og for å sørge for at alt av evt oppsamlede slaggstoffer blir skylt ut av kroppen.

-Lurer du på hvorfor det er viktig kan du lese min forrige artikkel HER 🙂

-Lurer du på hvorfor yoga/meditasjon virker kan du lese DETTE innlegget.

_______________________

-Når jeg er ferdig med dagens økt, går jeg rett i dusjen. Noen ganger tar jeg meg tid til ett bad.

-Jeg skrubber kroppen og smører meg inn med bodylotion.

-Huden blir helt sinnsyk etter en sånn økt. Silkemyk.

-Har jeg tid tar jeg gjerne en ansikts-maske og kurer håret også.

-Du føler deg ren heeeelt innerst inni hjertet ditt 😉

-Digg-digg-digg 🙂

____________________________

-MEN:

-Det beste av alt med hele joggingen, må jo være den sinnsykt gode samvittigheten man får etterpå.


-Eller kanskje det er det gode humøret man får?


-Eller det gode selvbildet?


-Eller er det rett og slett viten om at man nå nesten kan spise det man vil, resten av dagen! 😀

-Du forbrenner ca 700 kalorier på en times joggetur. Er noen munnfuller det! ;D

-Vel, nå vet du i alle fall hvorfor jeg er en hamster.

-Ive got treadmill om my brain.

-Eller:

-Jeg er rett og slett lat og glad i mat, på norsk. Hihihih ;D

 ❤

_________________________________

Legg igjen en kommentar

