Min mor. Den viseste personen jeg vet om :)

 

 

-Jeg har alltid vært en kunnskapshungrig, nysgjerrig person. Jeg elsker å finne ut nye ting.

-Takket være min mor er jeg en evig optimist og har en klokketro på at jeg kan klare alt bare jeg jobber hardt nok for det.

( You can do it! 😉

-Hun har plantet en grunnleggende selvtillit i meg, jeg ønsker alle hadde.

-Jeg snakker ikke om utseende,

jeg snakker om troen på en selv, og at man klarer forskjellige oppgaver,

og at man ikke skal være redd for å sikte høyt her i livet.


( Ingenting er umulig 🙂

-I tenårene kunne min kunnskapshungrige, nysgjerrige personlighet superlett ha styrt meg ut i helt feil retning, men takket være hennes kloke ord klarte jeg å styre unna feil venner og usunne vaner.


-Min mor sa til meg: (Mr Lee sitat Hihi )

-Hør her, klart det er kjempekult å ruse seg. Ellers hadde vel ikke folk fortsatt med det. Det er jo en grunn til at de ikke klarer å slutte.

-Mange som har vært så uheldig å snuble inn i rusmiljøet ender opp med å bruke all sin energi på å skaffe penger til stoff, og på å rømme unna loven.

-For mange av dem er det det livet deres handler om.

-For ett stressende liv det må være. Aldri er de trygge. De må alltid se seg over skulderen etter politi som er etter dem eller langere de skylder penger til.

-Mange er på rømmen hele tiden og har aldri ett fast sted å sove.

-De ofrer alle de har kjær og sin fremtid for å få lov til å fortsette å ruse seg.

-Så hvorfor prøve dette her som er så kult at man ofrer hele sin fremtid,

for å få lov å fortsette med det.

-Hvis du aldri prøver kan du heller aldri savne det.

-Hvis du prøver, må du sloss mot denne fristelsen hele livet.

-Det man ikke vet, har man ikke vondt av.

-Kjenner du ikke følelsen, kan du heller ikke savne den.

-Så hvorfor velge å savne dette som bare er skadelig for deg?

-Joda, så er det han og han og han og hun som klarer å ruse seg innimellom og slutte når de vil.

-Det kommer an på personligheten din.

-Har du lett for å bli avhengig av ting, kan jeg garantere at du ikke klarer å styre det.

-Vet du det om deg selv når du er tenåring?

-Nei, det er noe man finner ut i løpet av ett liv.

-Når du tar ett drops, vil du ha ett til?

-Det finnes de som havner i stoffpsykose en av de første gangene de prøver å ruse deg, du har de som aldri kommer ned, de som ødelegger evnen i sin hjerne til å føle glede.

-Ja, de eksisterer faktisk.

-Tør du ta sjansen?

-Tør du spille russisk rulett med hjernen din?

-Så er det lett å overvurdere seg selv.

-Kjenn deg selv og vit at ett menneske er bare ett menneske.

-Tror du at du klarer å være sammen med mennesker som ruser seg,

uten til slutt å prøve selv, er du arrogant.

-Tror du du er bedre enn alle andre mennesker?

-For ingen klarer å stå imot over lang tid når alle rundt deg bruker. Ingen.

-Fortell meg hvem dine venner er så skal jeg vise deg hvem du er.

-Før eller siden vil du prøve å ruse deg om du er sammen med mennesker som ruser seg.

-Spør deg selv, er det virkelig venner, når de kan sitte å se på at du risikerer hele ditt liv?

-Vil de deg da virkelig vel?

-Spør deg selv, hvis en situasjon hadde oppstått hvor det hadde stått mellom deg og dem,

hva vil disse vennenne velge?

-When the shit hits the fan, will they be there for you?

-Vel, det er opp til deg, Jeg kan ikke leve livet ditt for deg det må du gjøre selv.

-Du tar dine egne valg, og valget er ditt.

-Jeg for min del hadde ikke tatt sjansen, har ikke tatt sjansen, og er glad for det

 

 ______________________

-Disse ordene har vært med meg hele livet og spart meg for mange unødvendige problemer.

_______________________

-Jeg har falt ett par ganger inn i vennekretser hvor de brukte stoff,

og alltid valgt å trekke meg utnår jeg oppdaget rusmisbruket.

-Jeg har også falt for menn jeg oppdaget brukte stoff og valgt å gå.

-Det var tøft å bryte der og da, men jeg har alltid møtt nye venner og kjærester som har vært rusfrie ikke lenge etter 😉

-Jeg mener sterkt at venner som synes det er greit at du begynner med stoff og i tillegg tilbyr deg det, ikke er venner.

-De vil deg ikke vel når de kan sitte å se på at du risikerer hele ditt liv på den måten.

-Jeg for min del, gjør det jeg kan for å hjelpe, passe på, og ta vare på vennenne mine. Jeg vil vennenne mine godt. Fordi jeg er glad i dem. Og dette er gjensidig.

-Så takk mamma. Takk for dine vise ord.

-Du har vært ett fantastiskt forbilde.

-Det er jammen ikke godt å si hvor denne lille impulsive, nysgjerrige jentungen hadde endt opp hadde det ikke vært for deg.

-Takket være deg har jeg aldri tatt sjansen, og er glad for det

_________________________

-Synes du det er vanskelig å si nei, kan du svare som meg de gangene jeg har blitt spurt:

-Nei, trenger ikke det jeg.

-Je er rusa på livet!.

OBS-OBS!

-Må sies med ett smil om munnen,

og gjerne med toten-dialekt for å fungere. Hihi 😉

________________

2 thoughts on “Min mor. Den viseste personen jeg vet om :)

    • -Var ikke så vanskelig når jeg først satt meg inn i det. Men skjønner den. I alle fall utrolig koselig å se deg her uansett om du har bloggen din her eller ikke. Nå er det nattan her for meg, men håper vi sees igjen. Klem fra meg 😀

Legg igjen en kommentar

