Tåler du ikke melk? Savner du kaffe-latten din?

 

-Har du som meg sluttet å drikke melk, og savner kaffe latte over alt på jord…

-Laget med kjærlighet av en profesjonell barista..

-En som kan sine saker…

-En som forvandler ellers så kjedelig kaffe, til en dråpe himmelrike på jord…

-Nytelse i en kopp, glass, eller pappkrus med sugerør….

-To go, or not to go. That`s the question…

…. mmmm….

( hjertevarme i en kopp )

-Vel, fortvil ikke..

-Det finnes håp. There is light (eller latte) in the end of the tunnel! 😀

( -Krem de la Kremen, de la krem! :D, Eller perleporten om du vil : )

-Jada, jeg kan høre alle skrike i kor: Du får den med soyamelk! Lol 😉 Vel, jeg drikker ikke soyamelk så jeg hadde ett problem.

-Jeg sluttet med melk og soya for noen måneder siden, og det jeg har savnet aller mest er kaffe-latten min. Jeg drikker derimot havremelk. Denne var det en venninne av meg som fortalte meg om. Ikke mange mennesker vet om denne melken. Jeg kjøper den på Meny.

        

-Jeg har vært innom de aller fleste kaffebarer for å se om kaffe latte med havremelk står på menyen, men nei. Jeg har ikke funnet det noe sted.

-I forrige uke var jeg innom nok en kaffebar og ingen havremelk på menyen. Så tenkte jeg plutselig… Tenk om… Hmm… Jeg gikk bort til den hyggelige damen i kaffebaren og spurte;

-Hvis jeg har med meg min egen melk, kan du lage en kaffe latte til meg med den melken?

( Himmelriket )

-Ja det er klart vi kan det, sier denne skjønne skapningen. Vi gjør ofte det for allergikere her vi, sier hun smilende. Vi gjør det også i vår andre kaffebar her på senteret.

-Jeg er overbevist om at øynene mine ble store som tinntallerkener.

-Dette var jeg helt uvitende om! :O

-Ikke bare ett, men TO steder jeg kan få kaffe latte med havremelk på samme senter!?? Mitt hjerte slo dobbeltslag! :O

-Du har ingen anelse om hvor glad jeg ble. At noe så lite kan bety så mye. Det gjør det for meg 😀

-Jeg kunne kysset denne fantastiske nå engle-lignende skapningen.

-Det er en Meny forretning rett ved siden av denne kaffebaren kalt Kremen,

på kjøpesenteret der jeg bor. Herkules heter kjøpesenteret hvis noen lurer.

-Jeg sprang bort og kjøpte meg en liten 2,5 dl kartong havremelk, jeg danset bort til kaffebaren,

og ga den lille blå kartongen til kaffe-gudinnen, eller baristaen om du vil :).

( kaffe latte engelen 🙂

-Sim-salabim! Voila!

-En magisk kaffe latte med havremelk til meg! 😀

– Nå var jeg spent på smaken. Jeg er i grunn kresen på latten, da jeg har drukket, mildt sagt, en del kaffe latte opp gjennom årene. En venninne av meg nektet meg på ett tidspunkt å drikke mer enn fire latte om dagen. Jeg ble litt hyper kan du si… Hihihi 🙂 Jada, jeg har nå vært uten ett par måneder men jeg har ikke glemt hvordan den skal smake 😉

-Herregud så positivt overrasket jeg ble. Den var helt nyyydelig. Dette er med hånden på hjertet, en av de beste lattene jeg har fått 😀

-Jeg var jo spent på hvordan en kaffe latte laget på havremelk ville bli, og la meg fortelle deg: Den ble helt fantastisk 😀

-Med hjartet på rette staden. Dvs, i min bil, i min kopp, i min mage 🙂

_______________

Så, how-to-do-di, eller, her-er-hva-du-gjør 🙂

-Kjøp inn noen små drikkekartonger med melk du kan drikke og legg i kjøleskapet.

-Sleng en oppi vesken, eller putt i lommen din når du skal til byen.

-Spør din kaffe-gudinne/gud, eller barista om du vil, om de kan gi deg litt hjertevarme, og være så snill å lage en kaffe latte til deg med melken du tåler.

-Er du så heldig å bo i Skien eller omeign, gjør de det jo på Kremen 🙂

___________________

-Så takk til Kremen Smoothie & kaffebar og den smilende kaffe-gudinnen, eller baristaen om du vil, for kundeservice, hjertevarme og sist men ikke minst:

-Verdens beste kaffe latte 🙂

___________________

N.B

-Havremelk har en helt sinnsyk holdbarher. De små jeg har i kjøleskapet nå går ut i mars og de store kartongene i november! 😀

-Den blå havremelken er søtere enn den sorte økologiske typen, så liker du søt melk går du for den blå, har du ikke samme sweet-tooth som meg, går du for den sorte 🙂

-Husk å riste den før du sjenker 🙂

-Jeg bruker den blå i min kaffe latte 🙂

____________________________

Legg igjen en kommentar

