Vil du ha: Glansfullt, fyldig hår?

-Jeg var i London for ett års tid siden, og hadde i kjent stil, glemt shampo´en  hjemme.

(Ok, jeg har nå googlet ordet shampo og det skrives faktisk sjampo på norsk. Da skriver jeg det sånn fra nå av. Hihihi synes ordet ser helt vittig ut, da jeg uten å reflektere over det, har skrevet shampo så lenge jeg kan huske )

-Vi skulle ut å spise på kvelden, håret var flatt som en pannekake da jeg ikke hadde fått vasket det på morgenen, så; SJAMPO stod ganske høyt på handlelisten kan du si… – Alle med min hårtype vet hva jeg snakker om… 😉

( Harrods: My worst nightmare… Vi gikk i den turistfella i restauranten i kjelleren. Det så billig ut da det bare var en barløsning. -Men nei… Holdt på å svime av når vi fikk regningen, og seigeste biffen jeg noensinne har spist!! Ja-ja. Live-and-learn! Hihi 🙂

-Vi dro som sagt til Harrods, eller «hell». Jeg fant ut at var det noe sted de ville ha «min» sjampo måtte det være der, da jeg ikke hadde sett den noen andre steder. Jeg er IKKE er fan av kjøpesenter, så Harrods viste seg å være ett mareritt-i-våken-tilstand for meg. Sinnsykt mange mennesker og enormt stort. Det var så vidt jeg fant ut derfra igjen! Lol 🙂

-Etter å ha zigg-zagget rundt omkring i folke-kaoset en stund, aner ikke hvor lenge da jeg mistet helt tids-begrepet der inne, innerst-inne i kaoset ett eller annet sted, jeg har ikke klart for meg hvor, mulig det var i kjelleren, fant jeg en butikk med masse hårprodukter.

-Til min store fortvilelse fant jeg ikke «mitt» merke der.

-Jeg repeterer; jeg har typisk nordisk hår, også kalt englehår, dvs masse hår men hvert hårstå er tynt, så det blir flatt hvis shampooen er for «tung». Dere skjønner hva jeg mener med det? Og tar jeg permanent blir jeg seende slik ut:

( -Vi snakker vooolum da ja… hihihi ;P )

-Bak disken stod det en veldig hyggelig gutt. Tror han så fortvilelsen i mine oppsperrede, panikkslagene øyne da jeg spurte om han visste om ett sted jeg kunne få kjøpt mitt sjampo-merke.

-Han beklaget så mye men han visste ikke om noen som hadde det merket ( eller ville ikke/hadde ikke lov til å fortelle meg det hihi ).

-Men, sier han, jeg ser hårtypen din, og vet du hva, du bør prøve denne shampooen her.

-Han forsikret meg dyrt og hellig om at håret ikke ville bli «tungt».

-Ok, tenkte jeg. Jeg oORker ikke løpe London rundt for å finne sjampo’en min, han virker som en ærlig fyr og jeg har allerede gått i én turist-felle i dag, så hvorfor ikke bare kjøre på.

-Me får freista! Hihi 🙂

-Fyren lovet meg at jeg ikke ville bli skuffet og slang oppi en prøve på en spray jeg skulle spraye håret med etter vask & balsam og før føning. Den skulle sprayes innerst som en rot-spray. Ja-da ja-da, tenkte jeg. Dette blir nok bra. Not. Er alltid skeptisk til selgere. Lol 🙂

-Hjem på hotellet med meg. Jeg vasket og balsamerte håret og brukte sprayen som en rotspray som han sa, og etterpå fønet jeg det som vanlig.

-Jeg glemmer aldri det jeg så i speilen. Håret mitt har aldri, noensinne vært så vakkert.

-Det var glansfullt, luftig og det var akkurat som hårstråene var «stivere» hvis dere skjønner hva jeg mener med det.

-Harrods gikk fra Helvete-på-jord, til; Herregud-så-flinke-folk-hadde-vi-hatt-Harrods-hjemme-hadde-jeg-aldri-handlet-noe-annet-sted-ever!.

-Det er det råeste jeg har opplevd, eller som min mor ville sagt;

-Det er det sværeste jeg har sett! 😀

______________

-Her er vindundermidlene formidlet av en anonym hår-gud-guru,

jeg fant innerst inne i folkemassene på Harrods ( som sagt uklart hvor ) i London:

 -Aveda Pure Abundance Volumizing Shampoo

-Aveda Pure Abundance Volumizing Clay Conditioner

og  «rot» sprayen:

-Aveda Pure Abundance Style Prep

Legg igjen en kommentar

